PROGRAM PILOTNÍ SCHŮZE KTS & TO
Q1: 31. 3. 2023, online na Jitsi
Přítomni: Anna Stachová, Matouš Adamů, Michal Breškovec, Robin Beitl, Libor Adámek, Pavel Kněžík
Zapisuje: Anna Stachová
Omluveni: Josef Bouše, Andrej Ramašeuski, Jan Hora, Pavel Volk
1) Zahájení v 19:05
2) Shrnutí konceptu KTS:
- TO odbavuje požadavky a problémy na různých platformách - KTS jako přímá spojka mezi kraji a TO - pomáhá prioritizovat a řešit úkoly
Role TO: (výňatek z Konceptu KTS)
TO bude provozovat pravidelné schůzky, kde bude řešit problémy a feedback krajů s KTS. V případě, že se problém bude nacházet ve více krajích, může být zvýšena priorita jeho řešení.
Při nasazování nových systémů proběhne komunikace s KTS a prvotnímu školení, aby KTS mohly dát zpětnou vazbu, případně pomáhat s drobnými dotazy uvnitř svého kraje.
TO bude předávat detailnější souhrn novinek a plánovaných událostí, tedy vzniká další komunikační linka pro informování členů.
KTS zjistí stav technických systémů a zařízení v částech organizace, kde se pohybuje (KS) a případně budeme v TO moci dávat doporučení k zlepšení. (Například v oblasti zabezpečení počítačů zaměstnanců/kyň a dodavatelů/ek)
3) Možnosti komunikace / řešení požadavků nyní:
Redmine
Změna v třídění ůkolů TO v Redmine:
- Podatelna = úkoly, které TO řeší do 3 pracovních dnů (úkol je přiřazen, vyjádříme se k němu, vyřešíme)
- Rozvoj / Rozvojový požadavek = úkol, který odhadem zabere déle jak 3 dny, je přesunut do rozvoje.
- Údržba = chyby, tj. práce, která je zapotřebí dělat pořád.
Redmine je zatím nejspolehlivější systém - úkoly v něm nezapadnou. Podání jsou ale hromady a určitě je zde prostor pro zapojení KTS.
- Zadávání do podatelny za kraje?
- Občasná výpomoc (samozřejmě podle časových možností)?
Zulip
- Zulip žije, čímž ale může být celkem nepřehledný.
Kanál pro KTS na Zulipu
- primárně určen pro naši vzájemnou komunikaci, domluvu, řešení úkolů/problému atd. Vyhovuje tento nástroj všem?
Helpdeskář/ka
Pozice je volná, probíhá výběrové řízení. Součástí helpdeskářovy práce je pomoc všude tam, kde je potřeba, včetně KTS. Helpdeskář/ka působí na Zulipu i Redmine a hlídá, aby např. něco někde nezapadlo. Snaží se nejjednodušší požadavky/dotazy vyřizovat přímo, nebo pak směřovat na další lidi, podobně jako by měla být role KTS:
[…]KTS dokáže zachytit problémy a požadavky přímo v KS nebo MS a zajišťuje první úroveň komunikace.[…]Na jednoduché dotazy dokáže odpovědět a u složitějších žadatele dále navést.
4) Příklad, co TO aktuálně řeší:
Chystá se diskuze na téma sdílení a různé stupně oprávnění ke složkám na Mraku. Datum debaty ještě není vybráno, k debatě se můžete přidat také. Cílem je vydefinovat potřeby a najít strukturu Mraku vyhovující pokud možno všem; aby se daly sdílet např. jen obsah složky bez dílčích podsložek apod.
5) Další kroky
- Proběhla debata k otázkám: Chceme se scházet pravidelně / nárazově? Které dny a hodiny?
- Další schůze bude oznámena po poradě s vedoucím TO.
- Komunikace zůstává na emailu i na Zulipu.
- příprava sady školení pro KTS
- správa webů na Majáku
- upload videí na tv.pirati.cz a streamování na pitube.pirati.cz
- kybernetická bezpečnost
- Markdown
- Mailtrain
- Mrak
- Mastodon Modli - Moodle(moodle.pirati.cz)?
- Helios - na Moodle
6) Různé
- Na soukromých dokumentech je nejlepší spolupracovat na Mraku, např. v Kolektivech