PROGRAM PILOTNÍ SCHŮZE KTS & TO

Q1: 31. 3. 2023, online na Jitsi

Přítomni: Anna Stachová, Matouš Adamů, Michal Breškovec, Robin Beitl, Libor Adámek, Pavel Kněžík
Zapisuje: Anna Stachová

Omluveni: Josef Bouše, Andrej Ramašeuski, Jan Hora, Pavel Volk

1) Zahájení v 19:05

2) Shrnutí konceptu KTS:

  • TO odbavuje požadavky a problémy na různých platformách - KTS jako přímá spojka mezi kraji a TO - pomáhá prioritizovat a řešit úkoly

Role TO: (výňatek z Konceptu KTS)

TO bude provozovat pravidelné schůzky, kde bude řešit problémy a feedback krajů s KTS. V případě, že se problém bude nacházet ve více krajích, může být zvýšena priorita jeho řešení.
Při nasazování nových systémů proběhne komunikace s KTS a prvotnímu školení, aby KTS mohly dát zpětnou vazbu, případně pomáhat s drobnými dotazy uvnitř svého kraje.
TO bude předávat detailnější souhrn novinek a plánovaných událostí, tedy vzniká další komunikační linka pro informování členů.
KTS zjistí stav technických systémů a zařízení v částech organizace, kde se pohybuje (KS) a případně budeme v TO moci dávat doporučení k zlepšení. (Například v oblasti zabezpečení počítačů zaměstnanců/kyň a dodavatelů/ek)

3) Možnosti komunikace / řešení požadavků nyní:

Redmine

Změna v třídění ůkolů TO v Redmine:

  • Podatelna = úkoly, které TO řeší do 3 pracovních dnů (úkol je přiřazen, vyjádříme se k němu, vyřešíme)
  • Rozvoj / Rozvojový požadavek = úkol, který odhadem zabere déle jak 3 dny, je přesunut do rozvoje.
  • Údržba = chyby, tj. práce, která je zapotřebí dělat pořád.

Redmine je zatím nejspolehlivější systém - úkoly v něm nezapadnou. Podání jsou ale hromady a určitě je zde prostor pro zapojení KTS.

  • Zadávání do podatelny za kraje?
  • Občasná výpomoc (samozřejmě podle časových možností)?

Zulip

  • Zulip žije, čímž ale může být celkem nepřehledný.

Kanál pro KTS na Zulipu

  • primárně určen pro naši vzájemnou komunikaci, domluvu, řešení úkolů/problému atd. Vyhovuje tento nástroj všem?

Helpdeskář/ka

Pozice je volná, probíhá výběrové řízení. Součástí helpdeskářovy práce je pomoc všude tam, kde je potřeba, včetně KTS. Helpdeskář/ka působí na Zulipu i Redmine a hlídá, aby např. něco někde nezapadlo. Snaží se nejjednodušší požadavky/dotazy vyřizovat přímo, nebo pak směřovat na další lidi, podobně jako by měla být role KTS:

[…]KTS dokáže zachytit problémy a požadavky přímo v KS nebo MS a zajišťuje první úroveň komunikace.[…]Na jednoduché dotazy dokáže odpovědět a u složitějších žadatele dále navést.

4) Příklad, co TO aktuálně řeší:

Chystá se diskuze na téma sdílení a různé stupně oprávnění ke složkám na Mraku. Datum debaty ještě není vybráno, k debatě se můžete přidat také. Cílem je vydefinovat potřeby a najít strukturu Mraku vyhovující pokud možno všem; aby se daly sdílet např. jen obsah složky bez dílčích podsložek apod.

Anketa k datu schůze zde

5) Další kroky

  • Proběhla debata k otázkám: Chceme se scházet pravidelně / nárazově? Které dny a hodiny?
  • Další schůze bude oznámena po poradě s vedoucím TO.
  • Komunikace zůstává na emailu i na Zulipu.
      1. příprava sady školení pro KTS

6) Různé

  • Na soukromých dokumentech je nejlepší spolupracovat na Mraku, např. v Kolektivech